Dit is hoe sporten jouw zelfvertrouwen kan vergroten

Bewegen is gezond. Het advies dat door dokters, fysiotherapeuten en andere deskundigen wordt gegeven is niet voor niets: beweeg minimaal een half uur per dag. Of dat dan gaat om een wandeling maken met je hond, een rondje hardlopen of in de sportschool aan de slag, dat maakt niet uit. Zo lang je maar niet de hele dag stil zit op de bank. Van sporten krijgen we – hoe tegenstrijdig ook – energie en we worden er blij van. En nog een fijn effect: sporten vergroot je zelfvertrouwen. Ik leg je uit waarom! 

Je lichaamshouding 

Door te sporten wordt je lichaam sterker. Daardoor wordt het ook makkelijker en vanzelfsprekender om een goede lichaamshouding te hebben gedurende de dag. Doordat je bijvoorbeeld je rug- en schouderspieren traint, wordt het makkelijker om die recht te houden. En een rechte houding zorgt ervoor dat je stevig staat, waardoor je je automatisch zelfverzekerder voelt! 

Grenzen verleggen 

Wanneer je sport, zul je merken dat je er steeds beter in wordt – ook wanneer je het gevoel hebt dat je eigenlijk niet echt een ‘sporter’ bent, heel sterk bent of een fit lichaam hebt. Je verbetert je conditie en je spierkracht en gaat vooruit! En dat gevoel van sterker worden en de lat steeds hoger kunnen leggen, zorgt er ook voor dat jij steeds meer vertrouwen krijgt in je eigen kunnen. Benieuwd naar welke sport zelfvertrouwen kan vergroten? Dat kan van alles zijn, eigenlijk maar net wat jij zelf het leukste vindt. Buiten sporten in Dordrecht, in een gym, of met een groep. Plezier hebben in bewegen, dat is het belangrijkste. Zo weet je zeker dat je iets vol kunt houden. 

Een fitter lichaam 

Regelmatig bewegen houdt je lichaam gezond. Door te sporten werk je aan je cardiovasculaire vermogen: je longinhoud wordt groter en je kunt bijvoorbeeld steeds makkelijker een paar trappen op lopen zonder buiten adem te raken. Ook je spieren worden sterker. Hierdoor verandert je lichaam en ga je je steeds krachtiger en beter voelen in je eigen lijf. En dat fitte gevoel is zowel fysiek als mentaal! Je gaat daardoor beter voor jezelf zorgen. Eigenlijk een sneeuwbaleffect, waardoor je je als maar beter gaat voelen. 

Regelmaat 

Sporten kan ook voor regelmaat zorgen in je leven. Dit geldt niet voor iedereen, maar het kan zeker bijdragen aan je zelfvertrouwen. Door te zorgen voor een vast ritme in de week geef je jezelf structuur en weet je goed waar je aan toe bent. Het wordt makkelijker om je gedachtes en je plannen voor de week te ordenen, waardoor je deze met meer vertrouwen tegemoet gaat. Niet iedereen plant vaste sportmomenten in, maar worstel je met een drukke planning en weinig tijd voor jezelf? Dan is dit misschien een goede oplossing. 

Sport voor zelfvertrouwen

Ben jij al klaar om meer zelfvertrouwen te krijgen en actief aan de slag te gaan met meer bewegen? Neem dan vooral contact op. Ik als lifestyle coach en personal trainer kijk graag met je mee naar een passende oplossing voor jouw vraagstuk zodat ook jij binnenkort vol zelfvertrouwen sport

(Visited 100 times, 3 visits today)

Laat een reactie achter

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.