Gezond afvallen: zo doe je dat!

Wil je graag op een gezonde manier afvallen, maar wil het niet lukken? Je bent niet de enige! De meesten van ons zijn op een bepaald moment in ons leven op dieet geweest. We beginnen met de beste bedoelingen, waarbij we beloven gezonder te eten en meer te bewegen om af te vallen. Maar… na enkele weken verdwijnt ons enthousiasme al vaak naar de achtergrond. We raken ontmoedigd als we geen resultaten zien, en uiteindelijk geven we het op en vallen terug op onze oude eetgewoonten. Het moeilijkste van afvallen is dus om het vol te houden. Hier zijn 3 tips over hoe je gezond kunt afvallen en de kilo’s er voorgoed af kunt houden!

1. Let op je voedingspatroon

Wil je gezond afvallen? Een van de belangrijkste factoren om met succes gewicht te verliezen is gezond eten. Als je gezond eet, krijgt je lichaam de voedingsstoffen die het nodig heeft om goed te functioneren. Dit betekent dat je stofwisseling efficiënter werkt, en dat je meer energie hebt om te sporten. Dat willen we natuurlijk allemaal! Gezond eten helpt ook om de verleiding te verminderen om te veel te eten of je over te geven aan ongezonde snacks. In plaats van naar suikerhoudende snacks te grijpen, laat ik je zien wat voedzaam eten inhoud. Voor als je alvast wilt beginnen met afvallen met gezonde en voedzame voeding: voeg dan zeker wat extra fruit, groenten, magere eiwitten en gezonde vetten toe aan jouw voedingspatroon. Dan kunnen we daarna samen kijken hoe we bewust kunnen worden wat je eet en wat de beste voeding is voor jou. Daarbij is er natuurlijk nog ruimte om te genieten van het lekkere, waarbij we samen op zoek gaan naar een goede balans.

afvallen met gezonde voeding

2. Kom in beweging

Lichaamsbeweging is belangrijk voor gewichtsverlies omdat het helpt calorieën te verbranden en je algemene conditie te verbeteren. Daarnaast bouw je meer spiermassa op, wat zorgt voor een snelle vetverbranding. Hoe meer spiermassa je dus opbouwt, hoe sneller de stofwisseling gaat werken en hoe sneller je afvalt. Bewegen kan op verschillende manieren, dus er is altijd wel een vorm van bewegen die bij jou past! Je kunt jezelf bijvoorbeeld in het zweet werken tijdens een pittige bootcamp (bij ons in Dordrecht), maar ook een rondje wandelen in het zonnetje telt al als lichaamsbeweging. Daarnaast is het ook leuk om te sporten of bewegen met een vriend of vriendin. Zo motiveer je elkaar, én het is ook nog eens gezellig!

3. Wees consistent

Naast afvallen door sporten en gezond/voedzaam eten, is consistent zijn echt de key! Afvallen kost tijd en inspanning, dus laat je niet ontmoedigen als je niet meteen resultaat ziet. Blijf gemotiveerd door realistische doelen te stellen en je vorderingen bij te houden. Onthoud dat zelfs kleine veranderingen na verloop van tijd tot grote resultaten kunnen leiden. Als je voortdurend aan het jojo-diëten bent of je bewegings routine schommelt, zal je lichaam nooit de kans krijgen zich aan te passen en een nieuwe balans te bereiken.

Gezond afvallen met coaching

Wil jij graag afvallen op een gezonde manier en heb je daarbij hulp nodig? Dan is lifecoaching misschien wel iets voor jou. Een lifestyle coach helpt je zoeken naar een methode die bij jou past en motiveert je om consistent te zijn. Heb je interesse in lifecoaching? Neem dan contact met mij op. Samen gaan we jouw doelen bereiken!

(Visited 27 times, 1 visits today)

Laat een reactie achter

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *